loading...

محصول خوب

معرفی محصولات خوب کشاورزی

بازدید : 165
شنبه 19 مهر 1399 زمان : 12:23

خواص و فواید کیوی

کیوی سرشار از مواد مغذی، مانند، ویتامین ث(154 درصد در هر 100 گرم)، ویتامین آ، ویتامین ب 6، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفید هستند. کیوی که به انگور فرنگی چینی نیز شناخته می شود، بومی دره چانگ کیانگ چین است و کاشت آن به اواخر قرن نوزدهم برمی گردد. کیوی، میوه ملی چین محسوب می شود اما، نیوزیلندی ها ظرفیت این میوه آبدار و خوشمزه را کشف کردند و آنها شروع به کاشت کیوی برای اهداف تجاری کردند.

گوشت کیوی، دارای رنگ سبز بسیار روشن و طعمی متمایز هستند. (ترکیبی از شیرین، ترش، تند، سبک و اسیدی).این مزه، شما را به یاد ترکیبی از لیمو، پرتقال، خربزه عسلی و توت فرنگی می اندازد و دانه های سیاه زیادی دارد که بافتی ترد به آن می دهد.

اکنون به معرفی برخی خواص کیوی می‌پردازیم.

خواص کیوی

کیوی برای کمک به مبارزه با سرطان :

برای جلوگیری از سرطان، کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کیوی، سرشار از ویتامین C است که به دلیل مهار رادیکال های آزاد که به سلول های پوست آسیب می رسانند و حتی منجر به سرطان می شوند، برای ما مفیدمی باشد.

فقط یک عدد کیوی، می تواند 77 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند، که خیلی زیاد است.

در واقع، کیوی، ویتامین C بیشتری نسبت به ترکیب پرتقال و لیمو دارد. همچنین، خوردن کیوی می تواند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. گوشت این میوه خوشمزه، حاوی فیبر حل شدنی است، که به رشد باکتری های مفید در روده بزرگ کمک کرده و خطر سرطان را کاهش می دهد.

کیوی مفید برای سیستم گوارشی:

کیوی، هر نوع عدم تعادل در دستگاه گوارش را با تغذیه کردن آن و عمل کردن مانند یک پروبیوتیک، اصلاح می کند. به علاوه، این میوه گرمسیری دارای اکتینیدین نیز هست، آنزیمی که پروتئین ها را شکسته و به هضم آن کمک می کند.

کیوی برای کمک به کاهش وزن:

چگونه کیوی برای کاهش وزن مفید است؟

خوب، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، کیوی، یک راه حل عالی است اما با مزه غذاهای شما تداخلی ندارد.

یک کیوی چقدر کالری دارد؟

100 گرم کیوی فقط 55 کالری دارد و مزه متمایز آن ممکن مورد علاقه افراد زیادی باشد. کیوی، حاوی فیبر حل شدنی نیز هست که باعث کاهش گرسنگی، میشود و احساس سیری را افزایش می دهد.

کیوی برای جلوگیری از اختلالات تنفسی :

مصرف ویتامین C معمولا به افرادی که دچار بیماری های تنفسی، مانند:آسم یا سرفه مزمن هستند، توصیه می شود. کیوی، به دلیل سرشار بودن از این ماده مغذی ضروری، برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، مناسب است.

لوله تنفسی را تسکین داده و علائمی مانند خس خس و گرفتگی بینی را کنترل می کند.

کیوی برای کنترل دیابت:

آیا کیوی برای دیابت خوب است؟

خوش بختانه، یکی از آن میوه هایی است که افراد دیابتی می توانند بدون نگران شدن از وضعیت سلامتی شان آن را بخورند و این به دلیل فیبر بالا و فروکتوز موجود در آن است. شاخص گلیسمی کیوی به شدت پایین است (فقط 53) و این از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می کند. به علاوه، کیوی حاوی اینوسیتول است، آنزیمی که به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

کمک به سلامت قلب با کیوی:

کیوی، اگر کیوی را به صورت منظم مصرف کنید به سلامت قلب کمک میکند. این میوه علاوه بر نداشتن کلسترول، حاوی پتاسیم (312 میلی گرم در هر 100 گرم) است که به رقیق شدن خون و فرآیندهای رفع لخته خون کمک می کند که در نتیجه، فشار خون را در رگ ها کاهش می دهد. این میوه، سطح HDL خون را نیز بالا می برد.

به علاوه، کیوی به پایین آوردن سطح تری گلیسیرید خون نیز معروف است که چربی خون را بهبود می بخشد. کیوی همچنین حاوی کوئرستین است، یک آنتی اکسیدان پلی فنول که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

به طور خلاصه، خوردن روزانه کیوی، راهی عالی برای حفظ سلامت قلبی عروقی است.

کیوی برای جلوگیری از سندرم روده تحریک پذیر :

افرادی که مبتلا به IBS هستند، باید کیوی مصرف کنند. مطالعه ای که بر افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) انجام شد، نشان داد که خوردن دو تا سه عدد کیوی در روز، به مدت یک ماه، می تواند حرکات روده را کنترل کند. این به دلیل فیبر و اکتینیدین موجود در کیوی است.

فواید کیوی برای درمان یبوست:

یبوست، یک وضعیت مشکل ساز است که مشکل روده بزرگ در ارتباط است و معمولا در افراد مسن و افرادی که عادات غذایی بد دارند دیده می شود.

کیوی، یک ملین طبیعی است که به عنوان درمانی برای یبوست شناخته می شود. مطالعات متعددی، ثابت کردند خوردن دو عدد کیوی در روز، برای حرکات سریع و با درد کمتر روده، مفید است.

کیوی برای کمک به بهبود خلق و خو:

خوردن یک کاسه کیوی، راه خوبی برای مبارزه با خلق و خوی بد و نا امیدی است. این میوه گرمسیری، سروتونین بالایی دارد که به تقویت حافظه، یادگیری و خلق و خو کمک می کند. مصرف منظم کیوی، اشتهای شما را تنظیم کرده و خواب را آسان می کند. خوردن کیوی، راه خوبی برای مهار افسردگی است.

یک مطالعه نشان داد که سروتونین موجود در کیوی، تا 15% خواب را افزایش داد و بنابراین، ممکن است کیوی، راه حلی برای مبارزه با بی خوابی باشد. به علاوه، کیوی حتی می تواند به هوشیار بودن شما در صبح ها کمک کند- انتخابی سالم تر از قهوه یا چای. بی شک خواص کیوی بریاتان تعجب برانگیز است.

البته کیوی داری خواص دیگری نیز می‌باشد که آوردن همه خواص آن در یک پست وبلاگ آن را بسیار طولانی می‌کند. سعی میکنیم در آینده نیز از خواص فوق العاده این میوه مطالب بیشتری در وبلاگ قرار دهیم.

گوشت کیوی، دارای رنگ سبز بسیار روشن و طعمی متمایز هستند. (ترکیبی از شیرین، ترش، تند، سبک و اسیدی).این مزه، شما را به یاد ترکیبی از لیمو، پرتقال، خربزه عسلی و توت فرنگی می اندازد و دانه های سیاه زیادی دارد که بافتی ترد به آن می دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 745
  • کدهای اختصاصی